ירושלים מתרחבת

לראשונה מאז מלחמת ששת הימים לפני כ - 50 שנה, שטחה של העיר ירושלים יגדל.  שטח של כ – 250 דונם יועבר לתחום שיפוטה של העיר מהמועצה האזורית מטה יהודה וקיבוץ רמת רחל, ועליו תבנה שכונה חדשה שתכלול כ – 2,000 יח"ד חדשות.

לאחר תהליך ארוך של כמה שנים אישר משרד הפנים העברה של כ – 250 דונם מהמועצה האזורית מטה יהודה וקיבוץ רמת רחל לתחום שיפוטה של העיר ירושלים. זו הפעם הראשונה מאז ששוחררה של הבירה במלחמת ששת הימים ששטחה של העיר יגדל.

 

השטח שהועבר שימש בעבר שטח חקלאי של קיבוץ רמת רחל. עכשיו לאחר שאושרה ההעברה תוכל לצאת לפועל תוכנית שכונת "מורדות ארנונה". עיריית ירושלים, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל מתכננות לבנות את השכונה החדשה ממזרח לשכונת ארנונה הקיימת והיא תכלול כ– 2,000 יח"ד.

 

 שכונה חדשה עם 2,000 יח"ד מתוכננת  להיבנות בירושלים. 

 

התוכנית נמצאת שלב אחד לפני שיווק, הוצאת היתרי בנייה ותוכניות מפורטות. אישור ההעברה מאפשר להתחיל עם הפיתוח והשיווק של השכונה. התכנון הוא שבעוד כשנה יתחילו עובודת הבנייה.

 

שכונת מורדות ארנונה תכלול בנייה רוויה, מדורגת ובצפיפות משנה. רוב הבניינים יהיו בני תשע קומות מעל מפלס כניסה, חלק מהבניינים יהיו בני 21 קומות מעל מפלס כניסה, ובכניסה לשכונה מתוכננים מספר מגדלי מגורים. בנוסף מתוכננים להיבנות בשכונה החדשה מבנים ומוסדות ציבור בהיקף של כ-38,660 מ"ר ושטחי מסחר בהיקף של כ-5,200 מ"ר.

 

 ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים: "השכונה החדשה תמשוך משפחות צעירות שיחזקו את העיר ירושלים". 

 

תמהיל הדירות יהיה מגוון וייתן מענה למגוון אוכלוסיות. כ – 60 יח"ד יבנו בשטח של כ – 45 מ"ר,  וכ-25% מיח"ד הנותרות יהיו בשטח של 75 מ"ר לכל היותר.

 

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים אמר: "אנחנו מגדילים ומחזקים את העיר ירושלים והעיר תמשיך לגדול ולהתפתח. הקמת השכונה החדשה מורדות ארנונה, תאפשר להגדיל  את המענה לביקוש למגורים בבירה ולמשוך משפחות חדשות וצעירות, ובכך לחזק את ירושלים".